個性を伸ばし 創造性を高めよう 「Look Forward !」「自分に打ちかて!」

6/6【1年3組】英語の研究授業

今日は英語の研究授業が行われました。

たくさんの先生方に見られて、いつもより緊張気味の生徒たちでした。

今後も、先生方の授業力アップに努めていきたいと思います。


Today, we had a special English lesson.

The students were more nervous than usual because many teachers were watching.

We will keep working to make our lessons better.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

6/3【2年2・3組】体育の授業

2年2組と3組は、男女に分かれてバレーボールの試合をしていました。

サーブやスパイクが決まると、歓声が上がっていました。


Classes 2-2 and 2-3 were playing volleyball games, with boys and girls separated into different teams.

When a serve or spike was successful, cheers went up.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

6/3【2年1組】技術の授業

2年1組は技術の授業で、栽培の準備をしていました。

豆苗の種を植えていました。どれぐらい出てくるか、楽しみですね。


Class 2-1 was getting ready for growing plants in their technology class.

They planted pea shoots. It will be exciting to see how many will grow.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

6/3【1年4組】朝のようす

1年4組はリクエストを受けたので、角度を変えて写真2枚です。

今週もいい一週間にしていこう。
画像1 画像1
画像2 画像2

6/3【1年生】朝のようす

いよいよ6月に入りました。

大会やテストもあって、忙しい月です。体調管理をしっかりとしていきましょう。

写真は1年1組・2組・3組です。
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/30 1−2社会、1−3音楽、1−4国語

1時間目の続きです。

1年2組は4大宗教を習っていました。クリスマスは誰の誕生日か、もう分かりましたね。

1年3組は鑑賞の時間でした。イメージを膨らませています。

1年4組は文章の工夫を読み取ってます。見つけたことをタブレットで共有しています。


Class 1-2 is learning about the four major religions. They now know whose birthday is on Christmas.

Class 1-3 is having a music appreciation time. They are imagining different things.

Class 1-4 is reading and finding interesting parts in texts. They are sharing what they found on their tablets.
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/30 2−1理科、2−2・3体育、1−1数学

1時間目の授業のようすです。

2年1組は理科で、実験結果から定比例の法則を導いています。

2年2組・3組は校庭で50m走でした。

1年1組は正負の数で掛け算を習っています。


Here's what the first period classes are like.

Class 2-1 is doing science. They are finding out about the law of constant proportions from their experiment results.

Classes 2-2 and 2-3 are running a 50-meter race in the schoolyard.

Class 1-1 is learning how to multiply positive and negative numbers.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/28【3年生】2時間目のようす

3年1組は数学、ルートを使った計算練習をしていました。素因数分解の書き方ってありましたね。

2組は社会で、ポツダム宣言のところを勉強しています。過去を学んで、未来に生きてください。

3組はパソコン室で技術です。プログラミング学習も本格的になってきました。


Class 3-1 was practicing math problems using square roots. Remember how to do prime factorization?

Class 3-2 was studying social studies, learning about the Potsdam Declaration. Learn from the past to live in the future.

Class 3-3 was in the computer room for technology. Their programming lessons are getting serious.
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/27 生徒会総会リハーサル

放課後、明日の生徒会総会のリハーサルが行われていました。

部活動や専門委員会の代表として、あるいは学級の代表として、それぞれの役割をしっかりと果たしてほしいと思います。

ちなみに、総会要項はタブレットで見ます。ペーパーレスがすっかり馴染んでいるようです。


After school, there was a rehearsal for the student council meeting tomorrow.

I hope everyone does their job well as representatives of their clubs, committees, or classes.

By the way, the meeting agenda can be seen on tablets. It seems that paperless work has become very common.
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/21【友垣2】授業のようす

友垣2組の授業のようすです。

自分のペースで進めています。

自分の「好き」を見つけるのって、難しいですよね。

見つかった人は、運がよかったんでしょう。

みんなの未来へのカギはどこで見つかるかな?


Here is what Tomogaki2 is doing in their lessons.

They are working at their own pace.

Finding what you "like" is hard, isn't it?

Those who have found it are probably lucky.

Where will you find the key to your future?

画像1 画像1

5/21【2年生】第1回数学コンテスト

2年生は、第1回数学コンテストを行いました。

これまでに習った数学がいかに定着しているか…。

今後は国語、英語も行われるそうなので、結果がドキドキです。


The second-grade students had their first math contest.

It was to see how well they have learned math so far.

There will also be contests for Japanese and English soon,

so everyone is excited and nervous about the results.
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/21【3年生】総合の時間

3年生は「わたしの未来予想図」と題して、将来のことを考え始めています。

高校のことを調べたり、専門学校やAO入試について調べたりしていました。

6月11日には高校説明会が行われます。進路について真剣に考える時期になってきています。


The third-grade students are starting to think about their future with a project called "My Future Plans."

They are looking up information about high schools, technical schools, and AO (Admission Office) exams.

On June 11th, there will be a high school information session. It's time for them to seriously think about their future paths.
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/21 風の強い日です

校舎から体育館へ向かうところは、ちょうど風が吹き込んできて、葉っぱや砂まで入ってきます。

気が付いた生徒たちが自分から掃き掃除をしてくれていました。

ありがとうございます。


When going from the school building to the gym, the wind blows in, bringing in leaves and sand.

Some students noticed this and started sweeping on their own.

Thank you very much.

画像1 画像1

5/20 生徒会専門委員会

放課後、生徒会の専門委員会が開かれました。

各委員会があつまって、これまでの活動を振り返ったり、先日の議案書審議の内容を検討したりしていました。

部活動と同じくらい、生徒会活動も生徒の成長にとって大切なものと考えます。

ご家庭でも話題にしていただければ幸いです。


After school, the student council's special committees had a meeting.

Each committee gathered to review their past activities and discuss the recent agenda items.

We believe that student council activities are just as important as club activities for students' growth.

It would be great if you could talk about it at home as well.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/14 朝のようす

今朝のようすです。

特設陸上部は校庭でバトン練習を行っていました。いよいよ明日が本番です。

生徒会役員と週番委員会は、朝のあいさつ運動をしています。毎日、ありがとうございます。


This morning:

The special track and field club practiced baton passing on the school ground. Tomorrow is the big day.

The student council members and the weekly duty committee are doing morning greetings exercise. Thank you every day.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/13 昼休みのようす

今日は1日雨降りです。

昼休みは教室や体育館で過ごしています。

先生方とおしゃべりしている生徒もいます。

写真は上から1年生フロアの廊下、2年3組、3年2組です。


Today it's raining all day.

During lunch break, they are spending time in classrooms or the gym.

Some students are chatting with teachers.

The picture shows the hallway on the first-grade floor, Class 2-3, and Class 3-2.
画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/9【3年3組】英語の研究授業

3年3組では、英語の研究授業が行われました。

多くの先生方に見られても、楽しそうに友達との英会話に挑戦していました。

今年度も、先生方みんなで授業力の向上に努めてまいりたいと思います。



In 3-3, an English study class was held.

Even with many teachers watching, they happily challenged themselves with conversations in English with their friends.

This year as well, we hope to strive for improvement in teaching skills together with all the teachers.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/9【友垣1】授業のようす

友垣1組のようすです。

1年生は社会の授業です。3年生は3年1組、2組とともに体育の授業を受けています。

(写っていないかもしれません。。。)



This is the scene of Tomogaki-1.

The 1st graders are having a social studies class.

The 3rd graders, along with 3rd -1 and -2, are having a physical education class.

(Maybe not shown in the picture...)

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/8【1年生】授業のようす

GWが明けて、お子さんのようすはいかがでしょうか。

この時期は、多くの生徒が体力、胆力をつけてくる時期です。

ただ一方、生活リズムが乱れたり、ゆううつな気持ちがわき立ってきたりする時期でもあります。

思春期、反抗期、5月病という言葉で括らずに、お子さんのようすをご家庭と学校で共有できればと思いますので、ご心配な様子があればご連絡ください。

写真は1年2組、3組、4組の5時間目のようすです。


How is your child doing now that Golden Week has ended?

This is the time when many students gain physical strength and courage.

On the other hand, it is also a time when the rhythm of life is disrupted and a feeling of depression arises.

We would like to share information about your child's condition at home and school, without limiting it to adolescence, rebellious period, or May disease, so please contact us if you have any concerns.


The photo shows the 5th period of 1st grade classes 2, 3, and 4.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3

5/8【1年1組】英語の授業

5時間目の1年1組のようすです。英語の授業でした。

クラスメイトのことを紹介しようという課題に挑戦していました。


1-1 students are doing in their 5th period. It was an English class.

The students were challenged to introduce their classmates.

画像1 画像1
画像2 画像2
画像3 画像3
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
学校行事
6/14 県中地区総合大会壮行会
6/16 家庭の日
郡山市立小原田中学校
〒963-8835
福島県郡山市小原田三丁目20−41
TEL:024-944-5225
FAX:024-944-3414